Cairns

19 oktober 2016 - Cairns, Australië

Vandaag hebben we een prachtige route gereden naar Cairns. De weg liep door de bergen heen en ging langs de oceaan. Weer mooie uitzichten. We waren best vroeg aangekomen in Cairns, maar gelukkig was onze hotelkamer al klaar. Toen we gesetteld waren zijn we gelijk Cairns in gegaan. Het was prima te belopen, zo'n 10 minuten en we waren op de Esplanade. Eerst wat gegeten en daarna weer wat struinen. Net als in Airlie Beach heeft Cairns een citypool, maar we hadden geen zwemspullen bij ons. Het had zo'n aantrekkingskracht op de jongens dat we ze in de onderbroek hebben laten gaan. Het was vandaag zo'n 30 graden, dus droogden ze ook zonder handdoek snel op. Wat een lol hadden ze!

's Middags nog wat gehangen in het hotel en 's avonds weer langs de boulevard gelopen. Cairns is echt een gezellig stadje. De jongens hebben nog genoten van een vuurstraatartiest en we zagen weer veel grote vleerhonden.

En dit was het dan...we hebben er twee jaar lang naar uit gekeken en veel voorpret over gehad. En nu zit het er bijna op. We hadden best hoge verwachtingen en zeiden nog tegen elkaar, als ze nu maar niet té hoog zijn. Maar het is echt de reis van ons leven geworden. Het land is geweldig! De mensen zijn zo relaxed en vriendelijk. We hadden een mooie afwisseling tussen steden en natuur, activiteiten en ontspanning. De mensen van TravelEssence (waar we de reis mee hebben uitgestippeld), gingen voor mooie, kleinschalige accommodaties van lokale mensen en dat is erg goed bevallen. Als hoogtepunt noemden de jongens toch wel het zeilen. Dat was ook erg bijzonder en onvergetelijk. En natuurlijk alle wilde dieren die we gezien hebben.

Morgen leveren we de huurauto in en vliegen we om 15u. (7u. Nederlandse tijd) naar Hong Kong. We hebben dit keer een korte overstap en landen als het goed is vrijdagochtend op Schiphol. Een klein dingetje... zoiets willen we best nog eens...wie weet...ooit... een volgende plan/droom.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pien:
    19 oktober 2016
    Zo snel gegaan. Maar ook een supergave ervaring rijker! Zal het nog missen om in mijn pauzes jullie blog te lezen. Was leuk om te volgen. Nogmaals goede reis. Tot snel. Xx
  2. Sandra:
    19 oktober 2016
    Inderdaad, gewoon de volgende droom uit laten komen :-). Wij hebben genoten van jullie foto's en verhalen! Hele goede reis terug en tot snel! Harold, Sandra en Joost
  3. Johanna Maarschalkerweerd:
    19 oktober 2016
    Fijn dat jullie genoten hebben van deze reis. Goede terugreis en tot vrijdag.
  4. Mama van Tess:
    19 oktober 2016
    Geweldige onvergetelijke tijd! Benieuwd naar alle live-verhalen! Bedankt voor het delen, was inderdaad steeds weer leuk om te weten waar jullie zaten en meemaakten! Hele goeie reis!! Liefs
  5. Annelies:
    19 oktober 2016
    Vond het leuk om jullie zo te volgen en de enthousiaste verhalen te lezen. Mooie foto's te zien, super! Een goede reis terug en tot binnenkort.:) om nog meer te horen en foto's te zien
  6. Adri:
    19 oktober 2016
    Helaas, vakantie weer voorbij.
    Goede vlucht terug. Zonder vertragingen.
    En alvast welkom terug!
  7. Tamara:
    19 oktober 2016
    Dat ging supersnel! Leuk dat we via het blog een beetje mee konden reizen.
    Goede vlucht terug en tot snel
  8. Brigitte:
    19 oktober 2016
    wat hebben jullie genoten ( en ik ook met jullie...via de levendige verhalen die je hebt geschreven)!! Wat een geweldige reis. Goede terugreis, tot in Nijkerk.
  9. Janny en Willem:
    19 oktober 2016
    Heee Buufjes, Niet zo vaak gereageerd maar wel genoten van jullie mooie verhalen en foto's. Een reis om nooit te vergeten en nog lang over te praten en van na te genieten. Kan mij voorstellen dat dit indruk maakt. Dat deden de foto's bij ons al. Goede reis terug en ook wel weer blij om jullie weer in en om huis te zien hoor. P.S. Hou wel even een dikke trui of jas uit de koffer, best fris hier. Groetjes
  10. Mariska:
    19 oktober 2016
    Dat ging zeker snel maar jullie hebben genoten van deze mooie reis.Goede vlucht terug
  11. Marjoke:
    19 oktober 2016
    Jeetje wat vliegt de tijd! Goede reis terug! En bedankt dat ik ook jullie reis en belevingen mocht volgen! Zie jullie wel weer op het schoolplein ;-)
  12. Jolanda:
    20 oktober 2016
    Wat gaat het inderdaad snel! Lijkt me dat je er nog een paar weken aan vast wil plakken als je daar bent. Maar het was leuk om jullie verhalen te lezen!
    Nu weer terug naar het gewone leven:-(
  13. Willeke van Den brink:
    22 oktober 2016
    Wat waren het mooie weken voor jullie. Met plezier gelezen. Goede reis terug weer