Daintree National Park

16 oktober 2016 - Daintree National Park, Australië

Lest best!

Om 13 uur kwamen we aan bij onze volgende locatie. We vertrokken met bewolking en regen en kwamen aan met zon, 28 graden. En dat zal het de komende dagen gelukkig  blijven. We dachten al heel wat mooie huizen gehad te hebben, maar dit overtreft alles. Het huis is megagroot, vier slaapkamers, twee badkamers, een biljarttafel en een eigen zwembad. Ook hebben we een oprijlaan, het lijkt wel Dynasty. We voelen ons erg bevoorrecht. Het huis is geheel zelfvoorzienend en dat lijkt Daniel en Kay wel, die houden van groen en duurzaam. Er liggen zonnepanelen op het dak, er is geen electrisch netwerk, het regenwater wordt opgevangen etc. We moeten erg zuinig zijn met electriciteit en water, want op is op.

Het wonderlijke van alles is, is dat er niemand aanwezig was toen we aankwamen. Alle stond open en het blijkt dat er ook echt geen deur op slot kan als we weg gaan. We zitten enorm afgelegen, het gaat echt op vertrouwen en blijkbaar kan dat gewoon hier. Hoe bijzonder! We belden de eigenaar dat we waren aangekomen. Ze vertelde dat het wildlife 's nachts veel geluid maakt. Dat bijvoorbeeld possums kokosnoten kraken bovenop het dak. Maar dat we, hoe hard het soms gaat, niet bang hoefden te zijn, want er is niets wat ons kwaad zal doen. Ben benieuwd hoe we slapen vannacht!

We hebben wel wifi, zij het erg beperkt. De jongens hebben natuurlijk meteen een duik genomen in het zwembad. En tijdens het boodschappen halen, kwamen we een heel leuk ijswinkeltje tegen. Het ligt aan een plantage met fruitbomen, ze laten het fruit rijpen en maken er biologisch ijs van. De smaken wisselen naar gelang de vruchten groeien. En dat kunnen het jaar rond dan 26 smaken zijn. Het smaakte heerlijk!

Gisteravond werd het nog even spannend. Kay ontdekte een teek op zijn hoofd, het zat in zijn haar en had hij vermoedelijk opgelopen bij het kangoeroe spotten. Hoewel we op alles goed voorbereid zijn, zul je net zien dat we geen tekentang bij ons hadden. Gelukkig was de eigenaar thuis. Hij zei dat het om een ongevaarlijke grasteek ging en gaf ons eucalyptusolie om te deppen. Na een half uur deppen konden we de teek er uittrekken.

Morgen gaan we een krokodillentoer doen en naar Cowbay beach. Beloofd een mooie dag te worden!

1. Adri:
    Geweldig weer!
  2. Mama van Tess:
    16 oktober 2016
    Tjonge jongens, dat lijkt de receptie van een super-de-luxe vakantiepark wel! Echt tof om al jullie belevenissen zo mee te lezen! Kun jd dit niet vol blijven houden Wil, als je weer thuis bent? Dan lijkt het toch nog of we samen werken! Hele dikke knuffel en geniet van deze laatste prachtige locatie! Liefs ons
  3. Johanna Maarschalkerweerd:
    16 oktober 2016
    Wat een mooie locatie daar houden jullie uit de laatste dagen.veel plezier morgen
    de krokodillen.
  4. Sanneke:
    16 oktober 2016
    Daintree, goede herinneringen aan :-)!Een mooie locatie om jullie reis (bijna) mee af te sluiten. Geniet er nog even van!
  5. Jantine:
    16 oktober 2016
    Tjee prachtig weer,heerlijk geniet nog lekker.
    Groetjes
  6. Annelies:
    16 oktober 2016
    Wat een leuke verhalen, geniet nog van deze laatste dagen in Australië op een bijzondere plek
  7. Jolanda:
    16 oktober 2016
    Wat een belevenissen allemaal! Geniet er nog even van.