Tablelands dag 3

15 oktober 2016 - Tablelands, Australië

Vandaag was een bewolkte en regenachtige dag. We besloten om eerst naar een meer te gaan waar we vogelbekdieren konden zien. We waren de eerste vroege vogels en gingen na uitleg van een Aussie naar de beestjes toe. We moesten ons houden aan een aantal regels, anders zouden we ze afschrikken. Ze zijn nogal schuw. Na een poosje zagen we er een paar. Echt leuk! Ze zijn veel kleiner dan ik dacht. We hebben geprobeerd om er een paar op de foto te krijgen, maar dat was nog best lastig. Hierna zijn we naar Mareeba gereden. Dat ligt op een uurtje rijden vanaf ons huis. We hadden gehoord dat er op een golfbaan grijze kangoeroes rond hoppen en die hadden we nog niet in het wild gezien.Toen we daar aan kwamen werd het gelukkig droog. We kregen de mogelijkheid om in een golfkarretje de omgeving te verkennen. Geweldig! Kay wilde ook graag even rijden en als je vader een rij-instructeur is geweest, dan mag dat (stiekem) even.

Er waren enorm veel kangoeroes en ook veel met een baby in de buidel. Sommigen lagen er echt heel relaxed bij, ze zijn wel gewend dat er mensen in golfkarretjes voorbij komen crossen. Daarna zijn we weer naar huis gereden.

Zometeen gaan we het restaurant hier op het park uitproberen. Het heeft een helemaal biologische kaart. (Maar gelukkig ook kipnuggets voor de jongens.)

Aan iemand die we onze reisbrochure hadden laten zien, had ik beloofd om de bubbelbadfoto na te doen. (Was jij het Brigitte?) Bij deze, weer iets afgevinkt, haha.  We konden er maar liefst met zijn vieren in. Door het bubbelen kregen we veel te veel schuim, waar de jongens natuurlijk een feestje mee maakten. Zal ook nog wat foto's plaatsen van het huis. Het lukte alleen aan de achterkant, de voorkant waarop je kan zien dat het huis op palen staat is niet bereikbaar, vanwege de dichte begroeiing. Maar goed, dan hebben jullie een beetje een idee. Morgen reizen we weer verder naar de Daintree, daar hebben we ook een huis wat in het regenwoud staat. Ben benieuwd!

1. Pien:
    15 oktober 2016
    Wat lief die kangoeroes!! Prachtig ook dat uitzicht vanuit het huisje, wauw! Ben benieuwd naar jullie nieuwe avontuur in Daintree. Goede reis alvast! XXX
  2. Willeke van Den brink:
    15 oktober 2016
    Jeetje wat een prachtige foto´s weer. Met veel plezier lezende van jullie avonturen
  3. Andries den Besten:
    16 oktober 2016
    Mooie foto`s zeg! Wat een mooie avonturen weer! Vogelbekdieren, kangoeroe`s, Kay achter het stuur van een golfkarretje (is daar ook een foto van? Groeten van Anneke en Andries