Tablelands

14 oktober 2016 - Tablelands, Australië

Gisteren kwamen we om 14 uur aan bij de boomhut. Het huis staat op palen en is geheel gemaakt van hout. Er zijn er maar 9 van, maar de buren kunnen we niet zien. We hebben een balkon die een prachtig uitzicht geeft over het regenwoud. Het is eenvoudig, maar van alle gemakken voorzien en de jongens waren weer blij, want ze hebben wéér een bubbelbad.

Na gesetteld te zijn hebben we het eerste pad door het regenwoud gelopen, er zijn er hier vier. Da afgelopen dagen was er een kasuaris gezien, maar helaas is het ons nog niet gelukt. Wie weet de komende dagen nog. We zien wel heel veel vogels, Australische kalkoenen en prachtige tropische bloemen. Het ruikt hier ook heel zoetig. De rest van de dag hebben we gewoon in de boomhut doorgebracht met wat films, die je kan lenen bij de receptie. Was gezellig samen.

Vanmorgen vroeg opgestaan, want we hadden ons opgegeven voor het papegaai voeren. Om 8 uur waren er al erg veel, maar toen het voer werd neergegooid, werd het helemaal dol. Er waren er rond de zestig: de Lorikeet en de de King Parrot. Na het voeren gingen we naar de kleinste kangoeroe van Australië: de muskuskangoeroe. Ook die mochten we voeren, heel bijzonder.

Na het eten zijn we in het regenwoud gaan wandelen. We hebben twee andere paden gedaan. Eentje naar een waterval en eentje naar een poel met vogelbekdieren. Het was flink klimmen en dalen en soms best spannend met diepe afgronden. Maar wat een belevenis weer! De jongens vonden het een heel avontuur. Prachtige gezichten weer. Helaas weer geen geluk voor wat betreft het vogelbekdier, het liet zich niet zien.

We waren doodmoe van het wandelen en hebben thuis eerst gegeten en een tukje gedaan. Aan het eind van de middag is het nu een klein beetje gaan regenen, maar het blijft warm en tropisch aan doen. Nu in de receptie de blog aan het bijwerken, want in de boomhut hebben we geen wifi. Vanavond willen de mannen graag in het bubbelbad en gaan we weer een filmavondje houden. Lekker relaxen, morgen weer een actieve dag met hopelijk een kasuaris en een vogelbekdier???

1. Johanna Maarschalkerweerd:
    14 oktober 2016
    Prachtige foto's en een mooie locatie heel bijzonder .
  2. Opa Wob:
    14 oktober 2016
    wat geweldig mooi aan de andere kant van de wereld.
    Zondag nog 1 keer verkassen naar Wait-a While in the Daintree. Wat een bijzondere plaats aanduiding. Geniet het laatste weekje ook lekker daar ben benieuwd naar de verhalen thuis..
  3. Tamara:
    14 oktober 2016
    Gaaf die kleurrijke vogels!
  4. Arianne:
    14 oktober 2016
    Perry het vogelbekdier was vast op een missie!
  5. Andries den Besten:
    14 oktober 2016
    Een boomhut met een bubbelbad? Ik wil ook wel naar Australië. Weer een mooie editie van jullie reisblog! Leuk om te lezen. Nieuwtje voor Finn: er zijn al 3 Donald Duckjes die op je liggen te wachten... Geniet lekker door buurtjes, want jullie vierde week gaat morgen al in :-)