Tully

11 oktober 2016 - Mission Beach, Australië

Wat leuk om telkens al jullie reacties te lezen! Super! Hoewel we niet reageren, lezen we alles. @ Pien: het waren portobello's met spekjes en geitenkaas.

We hadden de wekker vroeg gezet, maar waren ruim voor de wekker wakker, rond 5.45u. Daniel bedacht zich dat we dan mooi de zonsopkomst konden bekijken en dat hebben we vanuit ons bed gedaan. Schitterend!

Om 8 uur werden we opgehaald door een busje en naar het station in Tully gebracht. Daar kregen we vast de veiligheidshelmen, reddingsvesten en wat uitleg over de route. We dachten met een groep te gaan, maar waren gewoon met zijn viertjes. We werden begeleid door Carolyn. Zij is samen met haar familie eigenaar van het kayakbedrijfje. Ze horen bij het Jirrbal-volk, een Aboriginalfamilie. De tocht zou 8 km lang zijn en we hadden wat pech, want door de droogte stond het water laag wat het kayakken bemoeilijkte. Maar goed, we waren er, dus gewoon gaan!

Finn zat bij Daniel in de Kayak. Kay en ik kayakten alleen. De omgeving was prachtig! We peddelden op een zoetwaterrivier door het regenwoud. Onderweg zagen we wilde begroeing, veel vissen en vogels en prachtige vlinders. We kregen uitleg over de Aboriginalcultuur en de natuur om ons heen. Het kayakken was best pittig, want er waren veel stenen en takken, waardoor we best weleens vast kwamen te zitten. Maar de ervaring was super!

Tussendoor hielden we pauze. We gingen zwemmen in de rivier en Carolyn kookte rivierwater voor de thee. Kay en Finn mochten de vissen brood voeren. Er waren er zo veel, we hoefden maar onze hand in het water te steken en ze kwamen er met tientallen op af.

We hebben meerdere zwemstops gemaakt en om 14 uur waren we terug. Vermoeid, maar we hadden het niet willen missen. Thuis gekomen eerst uitgerust en weer gebbqd, waarna de jongens in de schemering nog een duik in de oceaan hebben gewaagd. Nu gedoucht op de bank, wat zullen we slapen!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arianne:
    11 oktober 2016
    Ik ben niet jaloers hoor! Totaal niet!
    Wat ziet het er allemaal mooi uit en wat doen jullie veel leuke dingen. Lekker genieten!
  2. Margriet Blom:
    11 oktober 2016
    Ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wat een pracht ervaring voor jullie als gezin! Veel succes en plezier met de rest van jullie reis...
  3. Opa Wob:
    11 oktober 2016
    wat een slecht leven hebben jullie daar. Beetje sporten en BBQ'en.
    Ik denk dat jullie hier geen bbq meer kunnen zien. Oh wat een geluk geen bbq weer meer hier
  4. Willeke van Den brink:
    Wauw klinkt fantastisch!!
  5. Tamara:
    11 oktober 2016
    Dat ziet er weer super uit. Die tattoo op de schouder van Kay is stoer hoor haha
  6. Johanna Maarschalkerweerd:
    11 oktober 2016
    Schitterend die zonsopgang.wat een leuke dag weer.
  7. Pien:
    12 oktober 2016
    Portobello's dus bij het volgende zussenavondje ;)