Tully

11 oktober 2016 - Mission Beach, Australië

Wat leuk om telkens al jullie reacties te lezen! Super! Hoewel we niet reageren, lezen we alles. @ Pien: het waren portobello's met spekjes en geitenkaas.

We hadden de wekker vroeg gezet, maar waren ruim voor de wekker wakker, rond 5.45u. Daniel bedacht zich dat we dan mooi de zonsopkomst konden bekijken en dat hebben we vanuit ons bed gedaan. Schitterend!

Om 8 uur werden we opgehaald door een busje en naar het station in Tully gebracht. Daar kregen we vast de veiligheidshelmen, reddingsvesten en wat uitleg over de route. We dachten met een groep te gaan, maar waren gewoon met zijn viertjes. We werden begeleid door Carolyn. Zij is samen met haar familie eigenaar van het kayakbedrijfje. Ze horen bij het Jirrbal-volk, een Aboriginalfamilie. De tocht zou 8 km lang zijn en we hadden wat pech, want door de droogte stond het water laag wat het kayakken bemoeilijkte. Maar goed, we waren er, dus gewoon gaan!

Finn zat bij Daniel in de Kayak. Kay en ik kayakten alleen. De omgeving was prachtig! We peddelden op een zoetwaterrivier door het regenwoud. Onderweg zagen we wilde begroeing, veel vissen en vogels en prachtige vlinders. We kregen uitleg over de Aboriginalcultuur en de natuur om ons heen. Het kayakken was best pittig, want er waren veel stenen en takken, waardoor we best weleens vast kwamen te zitten. Maar de ervaring was super!

Tussendoor hielden we pauze. We gingen zwemmen in de rivier en Carolyn kookte rivierwater voor de thee. Kay en Finn mochten de vissen brood voeren. Er waren er zo veel, we hoefden maar onze hand in het water te steken en ze kwamen er met tientallen op af.

We hebben meerdere zwemstops gemaakt en om 14 uur waren we terug. Vermoeid, maar we hadden het niet willen missen. Thuis gekomen eerst uitgerust en weer gebbqd, waarna de jongens in de schemering nog een duik in de oceaan hebben gewaagd. Nu gedoucht op de bank, wat zullen we slapen!