Airlie Beach

30 september 2016 - Airlie Beach, Australië

Onverwacht toch nog een blog, we hebben gratis WIFI in het appartement. Fijn!

Vanmorgen vroeg opgestaan, want om 9.45u. ging onze vlucht naar Hamilton Island. En we mogen weer niet klagen, want ook deze vlucht verliep soepel. Om 1215u. waren we geland en konden we inchecken bij de Ferry. Na ruim een uur varen waren we in Airlie Beach. Het was ons al vanuit de lucht opgevallen, maar wat een prachtige, helderblauwe zee met witte stranden zijn er hier. Wat je in een reisgids ziet, bestaat hier echt. De temperatuur is hier ook een stuk hoger, vandaag zo'n 27 graden. We waren dus veel te warm gekleed.

Bij aankomst zagen de jongens het meteen: er is hier een zwembad! Dat was dan ook het eerste wat ze deden. Ze hadden het zwembad heerlijk voor zichzelf. We werden door de gastvrouw erg warm ontvangen. We moesten alles laten vallen en lekker gaan zitten op de veranda. Er stond een kaasplankje klaar met een koude fles witte wijn. Wat een vakantiegevoel!

Kay vertelde de gastheer dat hij zo van dieren hield. (Echt leuk om te zien trouwens hoe de jongens zich redden in het Engels.) Later kwam de beste man met een vissenkaak aanzetten en een kaart met de vissen uit deze omgeving. De jongens kregen ook nog een kaart van de zee en de eilanden, zodat ze tijdens het zeilen de route zelf konden uitstippelen en nog meer tips voor onderweg. Die Aussies zijn echt superaardig!

's avonds op de boulevard fish 'n chips gegeten en nu lekker genieten van de rest van de zwoele avond. Morgen gaan we dus zeilen en maandag komen we voor nog twee nachten terug in dit appartement. We mogen de koffers hier achterlaten, want die kunnen niet mee op de zeilboot. Dat is gelukkig fijn geregeld.

1. Opa Wob:
    30 september 2016
    nog even en jullie denken alleen nog aan wijn, strand, zee water en dieren. Heerlijk toch
  2. Betty Nederlof:
    30 september 2016
    Wat een prachtige verhalen en foto's allemaal. Ik geniet van het lezen ervan. Blijf heerlijk genieten en sla al die indrukken maar goed om.....straks thuis heb je er eeuwig plezier van..... ( zegt een ervaringsdeskundige)
  3. Ria van den Brink:
    30 september 2016
    Geweldig die foto,s en wat beschrijf je alles zo goed!
  4. Andries den Besten:
    30 september 2016
    Lieve buurtjes, wat hebben jullie toch een supervakantie. En dan te weten dat je nog 3 weken voor de boeg hebt! Groetjes van Anneke en Andries
  5. Hennie van den Brink:
    2 oktober 2016
    wat een heerlijke verhalen
    jullie genieten echt enorm en wij genieten een beetje mee met jullie