Blue Mountains

29 september 2016 - Katoomba, Australië

De dag begon vroeg en regenachtig in Sydney. Ondanks de regen toch maar besloten om er op uit te gaan. We wilden graag de Blue Mountains zien. Een enorm bergachtig gebied, die zijn naam dankt aan de blauwe gloed (olie), die de vele Eucalyptusbomen afscheiden. Toen we uitstapten brak gelukkig het zonnetje door. We kochten een kaart waarmee we onbeperkt door het gebied konden reizen. Er waren 5 manieren: de hop-on-hop-of-bus, de railway, de skyway, de walkway en de cableway.

De jongens wilden eerst naar een waterval. We wandelden over de steile paadjes steeds verder naar beneden tot we hem bereikt hadden. Prachtig! Daarna zijn we naar Scenic world geklommen, vanaf daar kun je de overige weggetjes nemen. De jongens wilden als treinfan uiteraard eerst de railway proberen. Het is het steilste treinspoor ter wereld! Het was inderdaad spectaculair, we moesten ons echt schrap zetten om normaal naar boven of beneden te komen. Dit hebben we een paar keer gedaan, geweldig!

Eenmaal weer beneden hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud. We zagen de mijn die er vroeger heeft gezeten, veel kaketoes en bijzondere gevormde bomen. Toen we helemaal in de vallei waren hebben we de kabelbaan naar boven genomen. Weer prachtige uitzichten. Onder andere zagen we The Three Sisters, genoemd naar een oud Aboriginal legende. Weer boven pakten we de Skyway. Een gondel boven de vallei met een glazen vloer. We keken wel 260 meter de diepte in!

Kay wilde nog graag een spannend pad wandelen naar de grootste waterval daar. Ook daar nog wat prachtige plaatjes geschoten. Toen was het echt wel tijd om weer richting het hotel te gaan. In de trein zijn we in slaap gevallen.

We hebben de afgelopen dagen behoorlijk het gas erop gehad. We wilden zoveel mogelijk halen uit de vier dagen die we in Sydney waren. Morgen vliegen we naar Hamilton Island, dat ligt bij de Great Barrier Reef. We slapen een nachtje in Airlie Beach om daarna het weekend te gaan zeilen langs de Whitsunday Islands. Ik weet niet of we nog kunnen bloggen de komende dagen, als we zeilen in ieder geval niet. We hebben wel geregeld dat we mobiel weer bereikbaar zijn. Mocht het nodig zijn dan kunnen jullie ons bereiken op: +61447948801. Tot snel!

1. Mariska:
    29 september 2016
    Tjonge wat een mooie reis maken jullie, erg leuk om te lezen en te zien. Nou jongens nog veel plezier
  2. Johanna Maarschalkerweerd:
    29 september 2016
    Dat was weer een bijzondere dag jullie weer veel gezien en gedaan.veel plezier met het zeilen .
  3. Ria van den Brink:
    Mooie foto,s!
  4. Joyce:
    29 september 2016
    Wat maken jullie gave dingen mee zeg!! Wordt hier echt wel jaloers van!! Heel tof ook dat jullie hier elke keer jullie avonturen bijhouden. En die skyway lijkt me heel mooi maar ook best een beetje boel eng Geniet lekker verder daar!!
  5. Annelies:
    29 september 2016
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Leuk om te lezen en mooie foto's erbij. Mooi daar in the Blue Mountains. Ruikt ook heerlijk naar eucalyptus toch? Geniet van deze bijzondere reis.
  6. Mama van Tess:
    29 september 2016
    Tjee zeg, bijzonder om jullie zo te kunnen volgen. Klinkt echt de moeite waard! Alleen voor geen goud dat ik in dat kabelbakkie zou stappen.. Brrr!
    Zeilen... Zo tof!!!!! Heel veel plezier weer en een goede doorreis!

Xx
  7. Jantine:
    29 september 2016
    Wat een mooie watervallen, en een natuur ,maar die hoogte met die glazen bodem ,nee danku.
    Lekker slapen straks en veel plezier met zeilen
  8. Pien:
    29 september 2016
    WAUW!!! Te gek zeg. Prachtige foto's van jullie! Net zo het gas er op gehad als toen in Parijs ;)? Super leuk om jullie belevenissen te volgen. Jammer dat ik er niet bij was in de Skyway. Was echt iets voor mij geweest. Stoer dat jullie dat allemaal gewoon gedaan hebben. Geniet van de zeiltocht en tot de volgende blog. Xxx
  9. Opa Wob:
    30 september 2016
    geweldig wat een mooie belevenis en mooie plaatjes
    en nu noordwaarts