Walvis spotten en meer

28 september 2016 - Sydney, Australië

Ons hotel ligt op loopafstand van veel toeristische plaatsen, ideaal! Vanochtend zijn we dus naar Darling Harbour gewandeld voor de walvissentocht. Samen met 20 biologie studenten namen we plaats in een kleinschalige boot. De boot kon wel 100 km/u varen en raasde langs de kust van Sydney naar de oceaan. De boot maakte spectaculaire klappen op het water, wat best spannend was af en toe: het had een soort achtbaaneffect, Na 15 minuten varen was het wachten op de eerste 'blowhole'. We hoorden dat er een moeder en een kalf was gespot en we hoopten daar ook een glimp van op te vangen. Helaas waren de walvissen wat schuw en vertoonden ze 'typisch migratiegedrag', dat wil zeggen dat ze na ongeveer 4 ademteugen naar de diepte verdwenen om de stroming te ontwijken om zich zo sneller naar het zuiden te verplaatsen. Gelukkig werd ons geduld beloond en kregen we wat bultruggen te zien. Ik denk een stuk of 5. Geen springende walvissen helaas (daar hoopte Kay zo op), maar desondanks blijft het enorm indrukwekkend! Wat een prachtige beesten! Voor Finn was het minder genieten. Hij werd na een poosje zeeziek, zo sneu! Het water was ruig en het deinde erg. We waren dan ook blij dat de boot na twee uur rechtsomkeert ging voor we allemaal een zakje nodig hadden. De foto's zijn minder mooi geworden door de enorme deining. Daniel heeft met zijn telefoon wel een cool filmpje weten te maken, ik hoop dat ik hem hier kan plaatsen.

We  hebben op de Sydney Eye een familycard aangeschaft waarmee we vijf attracties in Sydney kunnen bezoeken. Dus na het walvis spotten zijn we nog naar SeaLife Sydney gegaan (Deze is groter dan in Manly Beach). Uiteraard hebben we weer veel haaien e.d. gezien. En Finn had als wens om naar Wildlife Sydney te gaan. Goede keuze! Daar hebben we kennis gemaakt met zo goed als alle Wildlife in Australie. We mochten zelfs naar voren komen om de kangoeroes te voeren en te aaien. Heel bijzonder. Al met al was het weer een welbesteed dagje! Nog één dagje in Sydney en dan trekken we verder.

1. Johanna Maarschalkerweerd:
    28 september 2016
    Jullie hebben weer veel gezien vandaag mooie foto's en het filmpje is goed gelukt.
  2. Gerianne:
    28 september 2016
    Jee wat een mooie foto's! Leuk om die tralende oogjes te zien!
  3. Harold:
    28 september 2016
    Leuk weer om te lezen. Mooie foto's en video.
    Wat een belevenissen, geniet er van.
  4. Natasja:
    28 september 2016
    Wat een fantastische reis maken jullie. En er wacht nog zóveel meer moois
  5. Sanneke:
    28 september 2016
    Wauw, Wil en Fam, wat een gave verhalen! Leuk om zo mee te genieten. Heel veel plezier verder!