De Whitsunday Islands

4 oktober 2016 - Whitsunday Island, Australië

We zijn weer terug! Afgelopen zaterdag hebben we wat rond gehangen in Airlie Beach. Vanwege de vele kwallen kun je hier beter niet in de zee zwemmen. Maar dat is geen probleem, want ze hebben een heel leuk gratis city swimmingpool geregeld. Dus daar hebben we de tijd gedood tot de avond. 's avonds werden we in de haven onthaald door de crew. Een groep jonge, enthousiaste mensen die de bemanning vormden van de Solway Lass. Het is een oud vrachtschip, die door Nederlanders gebouwd is in 1902. Het doet aan als een oud-piratenschip, het heeft ook een piratenvlag in de mast hangen. Kay en Finn waanden zich al snel in deze piratenwereld. Met 15 andere mensen waren we vier dagen te gast. We werden naar onze kleine hut gebracht met twee stapelbedden. Per persoon mochten we, vanwege de beperkte ruimte, maar een kleine tas mee nemen. Ik dacht er nooit genoeg aan te hebben, maar dat bleek ongegrond achteraf. Een tandenborstel, handdoek en zwembroek/bikini was meer dan genoeg. Ook was ik wat ongerust om de zeeziekte van Finn, maar het schip lag stevig in het water en Pirate Finnie (zoals hij door de bemanning werd genoemd), had nergens last van.

We voeren in het donker naar onze eerste slaapplek en pas de volgende ochtend zagen we waar we bij daglicht aanbeland waren. Strak blauwe lucht, allemaal kleine eilandjes, hagelwitte stranden en helderblauwe zee. Het was als een droom.

We maakten wandelingen over de onbewoonde eilandjes, zwommen in de oceaan en wat het helemaal compleet maakten: we hebben vier keer gesnorkeld! Elke keer verplaatsten we ons naar een ander plekje, trokken onze wetsuits aan en verkenden de bodem van de zee. We hebben prachtig gekleurde koralen gezien, felgekleurde vissen (papegaaivissen, roggen, Dory's), maar Kay en Finn waren het meeste weg van de zeeschildpadden. We zwommen wel 15 minuten op met deze vriendelijke reuzen. We hadden onderwatercamera's mee, we hopen maar dat de foto's gelukt zijn, maar dat zien we pas als we weer terug zijn.

Tussendoor mochten we de crew helpen met het hijsen van de zeilen en Finn mocht het schip ook regelmatig besturen. De jongens hebben knopen leren maken en er was de Ropeswing. Een touw waarmee ze een zwieperd maken boven de zee om er daarna een bommetje in te maken. Geweldig! Dat hebben we zelf natuurlijk ook uitgeprobeerd. De crew zorgde verder ook voor alle maaltijden en snacks, lekker relaxed.

De terugreis was wat onstuimiger. Hoge golven en een woeste zee. We waren weer wat zeeziek, maar gelukkig niet zo erg als tijdens het whalewatchen. Vandaag om 16 uur was de zeilreis ten einde. De jongens vonden het eigenlijk te kort, ze hadden er nog wel wat dagen aan willen plakken. Nu weer terug in hetzelfde hotel als hiervoor. Even bijslapen in een groot bed.

1. Sandra:
    4 oktober 2016
    Wat een avontuur, geweldig!
    Liefs, Sandra
  2. Gerianne:
    4 oktober 2016
    Wow klinkt ook als een droom! Mooie foto's!!
  3. Pien:
    4 oktober 2016
    Prachtige foto's weer van jullie reis! Lekker blijven genieten...wij genieten van jullie verhalen. Xx
  4. Ria van den Brink:
    4 oktober 2016
    Wat een schitterende foto,s weer!
    Aan de gezichten van jullie te zien hebben jullie het reuze naar je zin.
  5. Mariska:
    4 oktober 2016
    Het ziet er weer geweldig uit, wat mooi die witte stranden en dat blauwe water.
  6. Jolanda:
    4 oktober 2016
    Leuk om te lezen en wat een mooie foto`s allemaal! Geniet er nog van!
    Groetjes
  7. Tamara:
    4 oktober 2016
    Wat ziet het er allemaal gaaf uit, een paradijs!
  8. Johanna Maarschalkerweerd:
    4 oktober 2016
    Mooie foto's leuk finn aan het roer.jullie hebben weer mooie dingen beleefd.
  9. Jessica epskamp:
    5 oktober 2016
    wat zien jullie er goed uit! en wat een mooie foto's. wat een mega ervaring!