Magnetic Island dag 2

7 oktober 2016 - Magnetic Island, Australië

Vannacht werden Daan en ik opgeschrikt door een hard huilend kind. We sprongen op naar de kamer van de jongens. Die werden meteen wakker. Wat bleek...het was een of andere tropische vogel. Het leek net echt!
Na een kort nachtje gingen we om 10 uur naar de koala sanctuary. We kregen met een klein groepje een rondleiding langs de dieren én de meeste mochten we ook vasthouden of aaien. Dat vonden de jongens natuurlijk geweldig! Schildpadden, papegaaien, slangen, alles kwam voorbij. Er zat ook een megaspin in een web. Hij was groter dan mijn hand. Daar hoefden we gelukkig alleen naar te kijken.
Voordat we naar Australië reisden hadden we bedacht dat we uit principe niet met een koala op de foto zouden gaan of zouden aaien. Zielig vonden we. Nu kwam de koala ook voorbij...een gewetenskwestie. Heb gevraagd hoe leuk dit nu voor ze was. Maar werd wat gerustgesteld. Er zijn strenge regels voor het hanteren van de koala's. Ze komen 1 keer per week een half uur aan de beurt. Daar kon ik wel mee leven, dus toch overstag gegaan. Maar alleen Kay heeft hem vastgehouden. Finn mocht niet, vanwege zijn leeftijd. Bijzondere ervaring wel.
's middags hebben de jongens lekker gezwommen en hebben ze het bubbelbad uitgeprobeerd. Aan het begin van de avond hebben we wallabies gevoerd bij de rotsen van het strand. Wat een grappige beestjes. Er was ook een schuw babietje bij, die Kay met wat geduld ook kon voeren. En als klap op de vuurpijl lukte het Kay en Finn uiteindelijk om te skypen met de klas. Vol trots vertelden ze over hun avonturen hier. Zo leuk! Stuiterend van de dag gingen ze naar bed. Morgen nieuwe avonturen!

1. Tamara:
    7 oktober 2016
    Wel heel schattig, de foto met de koala ☺️
  2. Johanna Maarschalkerweerd:
    Was weer een mooie dag
  3. Andries den Besten:
    7 oktober 2016
    Leuke foto`s, en wat gaaf Kay, skypen met je klas. Jij lekker op vakantie en zij mooi hard werken :-) maar ook skypen met hun klasgenoot ver weg! Geniet ze verder buurtjes :-)
  4. Angelique & Reinier:
    7 oktober 2016
    Super leuk jullie reisverslagen en prachtige foto's! Geniet er lekker van samen
  5. Pien:
    Jullie krijgen al lekkere bruine koppies! Daandee....hahaha! Stoere foto's. Xx