Magnetic Island

6 oktober 2016 - Magnetic Island, Australië

Vanmorgen waren we erg vroeg wakker, al om 6 uur. Pas om 12 uur mochten we de huurauto ophalen in Airlie Beach. Van de vriendelijke vrouw van het appartement mochten we zo lang blijven als nodig was. Dus hebben de jongens lekker een paar uurtjes gezwommen terwijl wij het boeltje inpakten. Daarna zijn Daan en Kay de auto gaan halen. Wat schetste onze verbazing: het was een bijna nieuwe Toyota RAV 4 met maar 9000 op de teller. Daan was erg happy! Samen hebben ze Finn, mij en de koffers opgehaald bij het appartement.
Maar wat een rare gewaarwording is dat links rijden toch! Ik stapte al aan de verkeerde kant in en bleef maar roepen: blijf links, als Daan toch de neiging had rechts te rijden. Ook de richtingaanwijzers zitten andersom, wat resulteerde in de slappe lach toen Daan voor de zoveelste keer de ruitenwissers aanzette bij het afslaan.
Na 3 uur rijden kwamen we aan in Townsville voor de tocht met veerboot en na 40 minuten waren we op Magnetic Island. Bij aankomst werden we onthaald door een receptioniste met fantastische tips voor de komende dagen. Na 5 minuten waren we bij ons huis. Alhoewel huis...
We wisten wel dat we een huis bij de zee hadden gehuurd, maar dit?! Het is megagroot en ook superluxe! We hebben twee badkamers, een zwembad achter het huis, een bubbelbad enz. We kijken uit over de oceaan. En... we hebben een wasmachine. Nog nooit zo blij geweest met een wasmachine. Kunnen we weer even vooruit.
Eén vreselijke domper: ik heb de laptop laten vallen en die is nu kapot. Zo balen! Kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Morgen zou Kay skypen met zijn klas en we hopen dat het ook lukt zonder laptop. Het is helaas niet anders. We blijven hoe dan ook genieten. De blogs schrijven we nu vanaf Daan's telefoon. Dat is minder handig, maar kan ook. Morgen gaan we naar de Koala sanctuary, we zijn benieuwd!

1. Johanna Maarschalkerweerd:
    Ziet er weer heel mooi uit .veel plezier nog .groetjes
  2. Opa Wob:
    6 oktober 2016
    kun je dat droomhuis niet meenemen hiernaar toe?
    heb je vast een kamer over voor je oude vader
  3. Annelies:
    6 oktober 2016
    Dat is genieten, uitzicht op de oceaan. En links rijden is wennen ;)
  4. Sandra:
    6 oktober 2016
    Wat een gaaf huis!! Lekker genieten! En Daan, als het gaat regenen, zet dan niet je richtingaanwijzer aan ;-)
  5. Mariska Van Der Kieft:
    8 oktober 2016
    Wow, wat een geweldige reis tot dusver, geniet hier vanaf de bank met jullie mee en zie af en toe groen van jaloezie....