Magnetic Island dag 3

8 oktober 2016 - Magnetic Island, Australië

Zoveel dieren al gezien, maar veel ook in de zoo en sanctuary. Een wilde koala spotten was het doel dan ook van vandaag. Van de locals hadden we de tip gekregen om heel vroeg de Fortswalk te lopen. Dat is een 4 km lange wandelroute naar een fort en daar zouden onderweg koala's te zien moeten zijn. Just keep looking up, zeiden ze. Om half 7 starten we op een nuchtere maag de wandeling. Ik dacht dat wij niet wijs waren, maar wat waren er al veel mensen op de been. De mensen passen zich aan aan dit tropische klimaat en zijn dus vroeg actief. Toen we 2 km hadden gewandeld langs een hobbelig, rotsachtig paadje hadden we kramp in onze nek van het omhoog kijken. Maar nog steeds geen koala. We wilden bijna opgeven, maar uiteindelijk werd ons gezoek beloond. Daar zat er één heel relaxed te doezelen. Yes! Tijdens de rest van de wandeling zagen we er nog twee.
Op de terugweg hadden we een goede ingeving. Gisteren was het best druk bij de wallabies, we kunnen op dit tijdstip nog eens gaan. We hadden nog zat voer over. Dat bleek een goede zet! Er was niemand en de wallabies kwamen in een grote groep achter de rotsen vandaan. Geweldig! In kleermakerszit ertussen gezeten en zelfs een moeder met baby in de buidel gezien.
Toen voldaan en hongerig aan het ontbijt. 's middags zijn we naar Alma Beach gegaan. Op de heenweg naar het strand roept Finn ineens vanaf de achterbank een koala te zien. En ja hoor, zit er gewoon eentje vlakbij ons huisje in de boom. Finn heeft goede ogen! Op Alma Beach zagen we ook een aantal lifeguards, best apart, want zoveel mensen waren er helemaal niet. De watertemperatuur was 26 graden en de golven waren hoog. Kay en Finn hebben uren in de golven gedoken. Nu nog even relaxen thuis en vast weer wat pakken. Morgen gaan we weer terug met de ferry en reizen we door naar Mission Beach voor nieuwe avonturen.

1. Johanna Maarschalkerweerd:
    8 oktober 2016
    Weer een mooie dag geweest leuke foto's groetjes
  2. Annelies:
    8 oktober 2016
    Wat een leuke verhalen schrijf je toch, jaloers
  3. Maria:
    8 oktober 2016
    Wat een prachtig verhaal weer en foto's om van te kwijlen
  4. Jantine:
    Leuk Wilma,
    zag het allemaal helemaal voor me.
    Veel plezier op mission beach. (En de rest ertussen )
  5. Gerdien:
    8 oktober 2016
    Joepie eindelijk gevonden...even een inhaalslag gemaakt. Fantastische zaterdagavond activiteit want wat een geweldige verhalen en foto's lieverdjes!!!!!!! Geniet maar lekker! Dikke kus kus kussen
  6. Melody Groen:
    8 oktober 2016
    wat cool kay ik wil t, ook wel, met ook nog een privé zwembad, phoe phoe. geniet er van. XXX mel